A TRÓNOK HARCA legjobb zenéi!
2017. augusztus 11. írta: A HÁTSÓ SOR KÖZEPE

A TRÓNOK HARCA legjobb zenéi!

Ramin Djawadi talán nem olyan közismert a szakmájában, mint Hans Zimmer vagy John Williams, azonban ez nem jelenti azt, hogy ne lenne piszkosul tehetséges filmzeneszerző. Bár korábban több más munkáját is hallottam már (Penge: Szentháromság, Mr. Brooks, stb), mégis A Szökés (2005-2009) c. sorozat kapcsán szerettem meg a stílusát, zenéit. Fiatal srácként teljes mértékben lenyűgözött. Egészen más volt, mint az általam addig hallott sorozat zenék. Nagyon jól eltalálta a börtönös sorozat hangulatát.

lekljljkl.jpg

FRISSÍTVE: itt láthatjátok felvételről a teljes Game of Thrones Live Concert Experience-t, és ha ez nem lenne elég, már meghallgathatjátok a 7. évad legjobb filmzenéit is!

Aztán jött a Vasember (2008), melyhez egy újabb zseniális albumot szerzett a német nemzetiségű zeneszerző. A Titánok harcá(2010) pedig még számtalan animációs film és számítógépes játék zenéje követte. A zeneszerző az utóbbi években leginkább sorozatokhoz komponál, például neki köszönhetjük a Westworld, a The Strain - A kór, és A Célszemély c. sorozatok zenéit is.

Mi sem mutatja jobban a sorozat zenéjéért való rajongást, mint hogy Ramin Djawadi idén tavasszal koncertturnéra indult vele, Game of Thrones Live Concert Experience-címmel. A következőkben belesünk a TRÓNOK HARCA zenéjének kulisszái mögé, tartsatok velem!

Olvastad már? Hollywood legszebb színésznői: Natalie Dormer, a Trónok Harca Margaery-je!

« ♦♦♦ »

"(...) Yes now the rains weep o'er his hall, and not a soul to hear."

The Rains of Castamere

A Trónok Harca jövőre érkező 8. - s egyben utolsó - évadával lezárul a sorozatfüggők számára egy korszak. A G.o.T. többet jelent sokunk számára, mint egy sima sorozat. Ez természetesen nagyban köszönhető George R.R. Martinnak, aki olyan fordulatokkal teli, izgalmas történetet varázsolt elénk, melyben (végre) senki sincs biztonságban. Ha kell, akkor olyan lazán nyírja ki a közönségkedvenc karaktereket, mint amilyen lazán Olenna közölte félvállról Jaime Lannister-rel, hogy "Mondd meg Cerseinek, hogy én voltam!" Talán pont ez a sorozat egyik húzóereje sokak számára (az erőszak és az erotika kendőzetlen bemutatása mellett), hogy itt nem az van, mint a The Walking Dead-ben: "Jaj, csak Daryl meg ne haljon!" Itt bizony, apám, bárki kipurcanhat! ...kivéve talán Kisujjt. Ő mindig csak ott somolyog valahol a háttérben, a bajsza alatt. Na, de megpróbálok egy kis komolyságot erőltetni magamra, no.

8596564.jpg

Ramin Djawadi a sorozat végére érve összesen 73 epizód mellé biggyesztheti majd oda a nevét. Önmagában véve nem is ez a nagy szó, s nem is a sorozat zenéjéért szerzett díjak száma (összesen 8 db.), hanem az, hogy micsoda zenéket szerzett hozzá! A főtéma mindenkinek a fülében ott van, még akkor is, ha olyan részeg, mint Tyrion, vagy a másnap miatt csupán annyit tud mondani, hogy "Hodor"... Egyszerűen, zseniális. Oké, azért az intro látványterve se semmi, nagyon ötletesen mutatják be benne a középkori-hatású társasjáték résztvevőit.

Ha jól megfigyeljük, az eddigi 6,5 évad alatt három fő- és számos kisebb zenei témát ismerhettünk meg: a Lannisterekét, a Starkokét és Daenerysét. Természetesen akadnak még olyan remek vissza-visszatérő témák, mint Melisandre-é, Arya-é vagy a Valar Morghulis, de a három fő téma kapta megítélésem szerint a legtöbb variációt és a legnagyobb hangsúlyt (bár ez a történet fonalát követve nem is okozhat nagy meglepetést).

Djawadi nagyon ügyesen bánik a karmesteri pálcával. Erre jó példa, hogy milyen széles zenei skálája van a sorozatban az egyes népeknek és karaktereknek, kezdve például a Dothrakiak nomád életmódjához illő arabikus beütésű hangzásvilágától, egészen a Lannisterek méltóságteljes témájáig.

Érdekesség, hogy jobbára az évadok végén Daenerys zenéjével zárul az utolsó epizód, egy kicsit mindig más köntösben megszólaltatva a Mhysa-témát. Shireen megégetésénél például - elmondása szerint - egy ideig nem tudta a zeneszerző, hogy mihez kezdjen a jelenet drámaisága miatt, hogy milyen hangvételű zenét szerezzen a jelenethez. Így egy kis időt adott magának, hogy átrágja magát a dolgon, míg végül megtalálta a megfelelő zenét.

Személyes kedvenceim a sorozatból a Castemere-i esők c. dalra írt zene különféle változatai. Eszembe juttatja a 6564_4.jpgLannisterek nagyravágyását, a házukhoz (és mottójukhoz) való ragaszkodásukat és hűségüket, de a gátlástalanságukat is, hogy mindezt elérjék - kerüljön az bármibe is. A zene nagyon jól érzékelteti a büszkeség és a bánat elegyét.

Nektek hoztam ezt a videót is, melyben zeneszerző beszél röviden a sorozat zenéjének megalkotásáról.

Szintén érdekesség, hogy a 6. évad záró epizódjában - a sorozat történetében - először hallunk zongorát (Light of the Seven)! Ezzel akarta érzékeltetni, hogy különleges dolgok fognak történni... Azóta számtalanszor láttam már az említett 10 perces videót (ld.: alább, az első!), de mind a mai napig megdöbbent, hogy milyen jó választás volt a zongora ehhez a jelenethez. Kezdetben csak a pianót halljuk, aztán a cselló és a hegedű is becsatlakozik, majd ismét a zongora, de a kimért leütésekből már érezzük, hogy itt valami nincs rendben... végül a fiúkórus is belép, és a Trónok Harca-főtémát is halljuk - tökéletes! Ennek már csak a megkoronázása lett a szó szerinti koronázási jelenet zenéje (Hear Me Roar), ahol a zeneszerző a Lannisterek témáját ötvözi a sorozat főtémájával és a Light of the Seven-ével. Jó zenehallgatást a sorozat legjobb 27 zenéjéhez!

« ♦♦♦ »

A bejegyzés trackback címe:

http://hatso-sor-kozepe.blog.hu/api/trackback/id/tr2812731622

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.